Schodzenie się dzieci, własna aktywność, ćwiczenia i zabawy ruchowe, zabawy w kącikach zainteresowań.
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie.
Zajęcia obowiązkowe wynikające z programu wychowania przedszkolnego, programy własne, zajęcia dodatkowe.
Spacery, zabawy na placu przedszkolnym, wycieczki, gimnastyka ogólnorozwojowa.
Przygotowanie do obiadu. Obiad. Mycie zębów. Odpoczynek po obiedzie.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze. Zajęcia indywidualne.
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
Zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne. Gry stolikowe.
Ważne jest, żeby dotrzymywać słowa. Debiutujący przedszkolak powinien być pewny, że może polegać na swoich rodzicach. W ten sposób zapewnia się mu poczucie bezpieczeństwa. Jeśli mówimy, kiedy po nie przyjdziemy, to dotrzymujmy słowa i powiedzmy raczej: przyjdę po drugim daniu, po podwieczorku itp. unikając określania godzin, np. przyjdę o czwartej, gdyż to nie jest jeszcze dla dziecka zbyt zrozumiałe.
Rodzicu, dbaj o czułe pożegnania lecz szybkie. Łzy dziecka są jego sposobem na radzenie sobie ze stresem związanym z rozstaniem, zwykle jednak dziecko szybko zapomina o smutku. Przedszkolak bez wątpienia szybko wyczuje zdenerwowanie czy niepewność i postara się to wykorzystać. Ważne, aby zapewnić dziecko, że zawsze może na was liczyć!
Wszystko, co mówicie na temat przedszkola, wpływa na to, jak dziecko się w nim czuje oraz czy chętnie do niego uczęszcza.Przedszkolak bardzo chciałbym słyszeć jedynie spokojne i pełne szacunku opinie. Motywujcie go do zostawania w nowym miejscu w sposób pozytywny.
Warto ubierać dziecko tak, aby zapewnić mu swobodę ruchów. Ponadto należy zaopatrzyć je w dodatkowy zestaw ubrań, oraz kilka zestawów bielizny.
W ciepłe dni niezbędne jest okrycie głowy chroniące przed słońcem oraz krem z filtrem.
Zimą pamiętajmy o ciepłej kurtce lub kombinezonie, czapce, rękawiczkach i szaliku- niezbędnymi podczas spacerów i śnieżnych zabaw.